Critical Language and Literary Studies
نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی

مهین مرادی؛ لیلی مسگرزاده اقدم؛ شهرام صحاوی

دوره 20، شماره 31 ، بهمن 1402، ، صفحه 33-54

https://doi.org/10.48308/clls.2023.103724

چکیده
  یادگیری واژگانِ آلمانی از دومنظر " معنا و ساختار صرفی " قابل بررسی است. برای گسترشِ دایره واژگان راههای مختلفی وجود دارد، اغلبِ کلمات جدید توسط واژه سازی ساخته میشوند. بخش نظری به تئوری های مختلفِ اکتساب واژگان بخصوص واژگان بالقوه و اهمیت قوانین واژه سازی در درس واژگان می پردازد ، چرا که یادگیرنده از این طریق، تواناییِ استنباطِ معنیِ ...  بیشتر